Hotjar – pokročilý nástroj na chování zákazníků
LZE POUŽÍVAT ZDARMA. Analytický nástroj, který umožňuje nahrávat uživatele vašeho webu v reálném čase.
Popis
Hotjar pomůže pochopit chování návštěvníků webu
Podobně, jako Smartlook, je Hotjar nástrojem na analyzování chování zákazníků na internetu. Celosvětově drží prvenství v tomto oboru. Hlavní funkcí je pochopení chování zákazníků na webu, či eshopu. Na základě heatmap zjístíte, kde se vaši zákazníci nejvíce zdržují, kam už nedojdou a které prvky webu jsou pro návštěvníky tzv. blind spaces (místa, která přehlížejí). To vám pomůže optimálně upravit prvky na webu , aby byl maximálně konverzní.
,,Aplikaci Hotjar můžete používat s omezenými funkcemi zdarma.“
Pokročilé nahrávání chování zákazníků je základ
Pro zajištění optimální struktury se vám kromě heatmap budou hodit také funkce nahrávání chování zákazníků na webu. Díky tohoto rychle pochopíte typickou cestu zákazníka. Proč se naše úžasné nápady nestaly zdrojem nekonečného zisku, nebo naopak proč je některý produkt mnohem více proklikávaný, než jiné. Můžete si přehrát reálné pohyby myši zákazníků po vašich stránkách. Nastavit si štítky k jednotlivým nahrávkám, abyste se k nim snadněji mohli vracet po ucelených celcích – například podle lidí, kteří rychle scrollovali stránky k patičce.
K nahrávkám si můžete dělat poznámky, které pak mohou kolegům lépe objasnit nějakou situaci, nebo váš názor na ni. Pokud využíváte Hotjar k analýze webu vašeho klienta, či nadřízeného, tak mu můžete okomentovat nahrávky, které potvrzují nějakou teorii, nebo ji vyvracejí. To se může hodit například, pokud vám bude s jistotou tvrdit, že se lidi na banner na okraji webu lidi dívají a vy s ním nesouhlasíte. Nahrávka buďto vaši teorii buďto potvrdí, nebo naopak vyvrátí. Výhodou je, že nahrávky můžete rovnou sdílet s klientem, kolegou, či jiným specialistou. Jednoduše zkopírujete odkaz a zašlete ho cílovému adresátovi.
,,Nahrávky vám pomohou lépe pochopit zákazníky“
K čemu by vám byly štítky u nahrávek, pokud byste podle nich nemohli filtrovat. Kromě filtrování podle štítů můžete nahrávky filtrovat podle navštívené stránky, url landing page, stránky ze které web opustil a dalších parametrů. Další skvělou funkcí je zakrytí kláves a textu. To se hodí pro zjíštění chyb při zadávání údajů do kontaktního formuláře. Dokážete díky toho zjístit, jestli některá z položek není špatně formulovaná. Nebo například u eshopu se může dojít, že lidi často mají problém se zadáním adresy do formuláře. To pak může vést k zakoupení programu na automatické našeptávání adres.
Hotjar heatmapy pod drobnohledem
Heatmapy nejsou jen zobrazení oblasti, na kterou se nejvíce kliká. Touto funkcí Hotjar samozřejmě disponuje. Kromě toho ukazuje také pohyby myši po obrazovce. Výhodou je, že heatmapy nejsou jen na jednotlivé uživatele, ale také na celky uživatelů. Díky toho můžete zobrazit heatmapy za časové období, které si určíte. Fungují tak, že na místa, na která se nevíce kliká či najíždí, jsou zbarveny od studené barvy (nejméně klikané) po nejvíce proklikávané (nejpopulárnější) oblasti, které jsou v teplých barvách. V ideálním případě jsou CTA tlačítka nejvíce proklikávané, tedy zbarvené do červené barvy. U bannerů bývají různé případy. Studené barvy, případně bez zbarvení indikují nevhodně použitý banner, nebo na špatném místě umístěné.
Při tvorbě nového eshopu jistě oceníte další skvělou funkci tohoto nástroje. Tou jsou scrollovací heatmapy (rolovací). Díky těm budete jasně vědět, do jaké úrovně webové stránky se dostane určité procento uživatelů. Vše je přehledně zobrazené i pomocí barev. Logika je stejná, jako u klikacích heatmap. Heatmapy můžete dělit nejen podle časového obodbí, ale také podle zařízení. To se zejména v době responzivních webů bude hodit. Nejdůležitější informace můžete podle toho uložit do vyšších pozic webu. Naopak zjístíte, že k nejnižším pozicím už dojde například jen 10% bávštěvníků webu. Tyto informace můžete stáhnout a sdílet s klientem, případně s programátory, nebo grafiky.
„Heatmapy dokážou pomoct s vhodnou strukturou webu.“
Zajištění názorů od zákazníků formou dotazníků
Dotazníky jsou jedna z funkcí, kterou se odlišuje od Smartlooku. Můžete jimi dotazovat zákazníky na jejich názor přímo při procházení vašeho webu. Můžete se jich například zeptat, jestli jim něco znepříjemňuje registraci na eshopu. Přestože je tato funkce velmi dobře propracovaná a je možné si dotazníky velmi podrobně nastavit a vizualizace jsou přehledné, tak není příliš mnoho situací, kdy byste ji mohli využít. Dotazníky mohou pro návštěvníky webu být rušivým elementem. Proto při jejich využívání buďte velmi obezřetní. Mohou přinést cenná data, ale musíte to provést tak, aby klady dotazníků předčily jejich zápory.
„Ptejte se přímo zákazníků na jejich názor“
Získejte zpětnou vazbu hravou formou
Získejte vizuální zpětnou vazbu formou nenásilného štítku přichyceného na některou část webu. Po rozkliknutí se zákazníkům zobrazí pět smajlíků podle kterých vám ohodnotí web. Pod touto vizuální formou budou mít možnost vám poslat i slovní hodnocení, které dodá velmi zajímavá data, podle kterých můžete webovky jednoduše upravit. Pokud chcete tuto funkci vidět v akci, doporučuju se kouknout rovnou na hlavní stránku Hotjaru. Zde je vhodně využitá.
Co o sobě říká Hotjar?
Analytický nástroj Hotjar je součástí české firmy Smurtsupp.com s.r.o., která se zaměřuje zejména na větší hráče. Aplikace Smartlook má skvělé a intuitivní funkce. Navíc můžete analyzovat i na mobilní aplikací Android či iOS.
,,Analyzujte chování uživatelů dosud nevídaným způsobem.“
Co říkají reální lidé z ČR o Hotjar?
Prošli jsme český internet a udělali menší průzkum toho, co o Smartlooku říkají uživatelé. Neuvádíme reference, které má tato aplikace na svém webu. Nejčastěji tedy reální uživatelé z České republiky zmiňují:
- ,,Smartlook je super. Smekám.“
- ,,Doporučuji ho.“
Na co je užitečný tento nástroj a jeho benefity
- Nahrávání návštěvníku webu v reálném čase.
- Komplexní analýza chování uživatelů.
- Tvorba funnelů.
- Tvorba událostí.
- Heatmapy.
Kde vyzkoušet a koupit?
Prohlášení: Na této stránce mohou být použity affiliate odkazy. Nikdy však nebudeme doporučovat něco, co se nám ve skutečnosti nelíbí. Jsme féroví a říkáme věci na rovinu. Pokud použijete náš odkaz pro následné zakoupení daných produktů či služeb, přispějete tím na rozvoj tohoto webu. Děkujeme vám za to!
Další informace
Specifikace: Hotjar – pokročilý nástroj na chování zákazníků
Nástroj zdarma | ano (omezené funkce) |
---|---|
Nabízí více tarifů | ano |
Nástroj v češtině | ne |
Základní cena PRO verze | 849 Kč (do 100 událostí denně + 100 nahrávek) |
Sleva při platbě na rok | 20% (2 měsíce zdarma) |
Zatím zde nejsou žádné recenze